Bli filmscenograf!

Filmscenograflinjen på Den Norske Filmskolen ble startet i 2005 på kull 5 med 4 studenter. Siden har antallet økt til 6, som de øvrige linjene, og fagfunksjonen er integrert som et sentralt element i utdannelsen til alle studentene på Den Norske Filmskolen.

Utdanningen består av unike muligheter til å lære og utforske ulike verktøy og teknikker innenfor filmdesign, gjennom workshops med internasjonale gjestelærere, flotte fasiliteter på skolen med 2 studioer, og ikke minst en utrolig mulighet til å jobbe som fagsjef sammen med de andre funksjonene i en filmproduksjon.

«Filmscenografen er ansvarlig for filmens visuelle uttrykk og scenografiske utforming, og samarbeider tett med regissør og fotograf for å gi filmen et samordnet visuelt særpreg gjennom bruk av scenografi, rekvisitter, kostyme, sminke, grafikk og special effects.»
– Beskrivelse av studiet på DNFs nettsider

Mer info om dette studiet og hvordan du søker finner du her!
Spørsmål om utdanningen kan du sende til: Marius Winje Brustad – marius.winje.brust@gmail.com

Se arbeidet til de flotte produksjonsdesignerstudentene på kull 9, fra høsten SciFi-øvelse,
samt tidligere studenters personlige prosjekter i denne filmsnutten: