Oscar-nominasjon til «To Guard a Mountain»!

Kull 7s eksamensfilm «To Guard a Mountain» er nominert til student-Oscar!

Og ikke bare det, siste nytt er at filmen er plukket ut til å vises på Short Film Corner i Cannes!

Isa, hovedkarakteren i To Guard a Mountain, spilt av Besim Murtezani.

To Guard a Mountain (Å vokte fjellet) er en av ni finalister i kategorien for utenlandske studentfilmer til Student Oscar. 13. mai blir tre av disse plukket ut til å være med i den endelige konkurransen om statuetten. Skulle Izer & co. nå helt opp blant de tre beste, spanderer Oscar-Akademiet tur til utdelingen i Hollywood. Fingre og tær krysses!

osc

Vi gratulerer teamet bak filmen: regissør Izer Aliu, produsent Elisabeth Kvithyll, manusforfatter Tor Hubro Stene, filmfotograf John-Erling Holmenes Fredriksen, produsksjonsdesigner Ragnhild Juliane Sletta, klipper Alline De Almeida Lande og lyddesigner Jesper Miller.

Regissør Izer Aliu og produsent Elisabeth Kvithyll med Amanda-statuetten.

To Guard a Mountain vant Amanda for beste kortfilm i 2012. Les om amanda-prisen her.

Les Aftenpostens artikkel om Oscar-nominasjonen her.

Les artikkel i Rushprint om Oscar-nominasjonen her.

Og ikke minst, GDs dekning av Oscar-nominasjonen her.

Følg filmen på Facebook.

Kull 8 og Filmskolen gratulerer og ønsker lycka till!